logo

„NEchceme jen slevy!“

Obsahový marketing s ročním publikačním plánem pro SvětKaravanů.cz

Obsahový (inbound) marketing pro SvětKaravanů.cz

Přepněte mezi zadáním a řešením:

V drtivé většině roku komunikujeme jen a pouze slevové akce – všude na Facebooku, Instagramu i v mailingu máme pořád dokola škrtané ceny. Zkoušíme sice na blogu publikovat články, například z přestavby dodávek, čtenost je ale mizivá a data vydání spíše náhodná. Komunikaci chybí koncept.

Tento projekt je úzce propojený s restartem sociálních sítí SvětKaravanů.cz, které předem s obsahovým marketingem počítaly.

Po analýze návštěvnosti e-shopu dopadl velmi špatně především blog – nízká organická návštěvnost a vysoký bounce rate ukazovaly, že témata nikoho moc nezajímají. Chybějící koncept zase nijak nevybízel k opakované návštěvnosti, a to je přitom karavaning koníček – potenciál pro budování komunity a práci s obsahem je obrovský.

Navrhl jsem Témata měsíce, kdy jsem se každý měsíc zaměřil na jinou prodejní kategorii a vše se podpořilo ve spolupráci s influencery na sockách. Témata byla zpracovaná jako rádce při výběru či populárně naučné texty alá lifestylové časopisy.

Proklikovost blogu vyskočila o řád, obrovsky populární byly později i články se srovnávacími testy od nezávislého redaktora. Nikdo jiný takový servis pro zákazníky nenabízel, takže to přitáhlo velkou pozornost.

Komunikace v mailingu se následně mohla zcela přeměnit a ze slev se stalo sprosté slovo :) Výkon e-shopu 3 měsíce od začátku komunikace začal výrazně růst, rostla i průměrná účtenka. Krásně se navýšila návštěvnost.

Protože jsme v článcích ukazovali také drobné příslušenství, ke kterému se přes zapadlé kategorie normálně nikdo moc neproklikal, objednávky začaly být výrazně pestřejší.

Mezi tématy byly například Předstany 2022 a Markýzy 2022, z kterých vznikla data pro tištěné katalogy, nebo lifestylové Chlazení. Ukázky článků můžete najít například zde: