logo

„Chceme zvýšit prodeje!“

3 roky zvyšování konverze produktových popisků

Zvýšení konverze produktových popisků

Přepněte mezi zadáním a řešením:

Zvýšit obrat je zezačátku jednoduché, stačí přivést více zákazníků. E-shop DATARTu měl ale díky TV reklamě a tištěným letákům už dost velkou návštěvnost a bylo by drahé ji ještě více navyšovat.

Daleko chytřejší bylo zaměřit se na konverzi produktových stránek a zvýšit jejich výkon. To vše při zachování nízké ceny na výrobu – od co nejjednoduššího psaní samostných popisků až po snadné zadávání do redakčního systému.

Vytvořil jsem tým copywriterů, v nejvyšší sezóně až 6 lidí na psaní a 2 lidí na překlad pro Slovensko. Všichni prošli mým školením a měli pravidelnou zpětnou vazbu pro odevzdané texty.

Postupně jsem navrhl několik typů popisků a vyhodnocoval chování zákazníků u jednotlivých layoutů stránek, např. reakce na edukativní infoboxy atp. Konverze se postupně začala zvedat z desetin procenta na průměr až přes 2 procenta.

Nejúspěšnější typ popisků byl u notebooků, které se dostaly konverzně nad 4 procenta, u jednoho modelu (bez akční ceny) dokonce až na 6,9 %.

Popisek se vyznačoval složitou HTML strukturou, pro snadné dokončení a eliminaci chyb tak copywriteři vyplňovali přehledný formulář v Excelu a finální HTML kód generovalo až makro. Nehrozilo proto rozpadnutí stránky, vše navíc bylo už od roku 2013 responzivní i pro mobily a tablety.

Popsat jeden notebook zabralo v průměru jen 35 minut, grafikou a informační hodnotou byla přitom celá produktová stránka výrazně výš než jakákoli česká konkurence.

Notebooky s konverzí až 6,9 %

Vylepšování produktových popisků mělo vrchol právě u extra složité kategorie notebooků, kde najdete desítky procesorů, grafických karet a úhlopříček displejů. Laik nemá šanci v tom vyznat, zvlášť, když prodejci nemají know-how a prakticky u každého modelu tvrdí, že je to ten nejlepší.

Vpravo, kam nejvíce směřují oči, jsem proto chtěl graficky přehledný a hlavně PRAVDIVÝ ukazatel výkonu a lidsky popsané, co daný model dovede. S tímto typem popisku jsme zbořili během dvou měsíců statistiku DATARTu, i s podporou segmentovaných mailingů jsme dostali notebooky z třetí desítky do TOP 3.