logo

„Chceme super Instagram!“

Kompletní restart sociálních sítí a změna komunikace se zákazníky pro SvětKaravanů.cz

Restart sociální sítě Instagram

Přepněte mezi zadáním a řešením:

Facebook je v rozkladu, Instagram se 400 sledujícími v plenkách. Komunikujeme jen slevové akce, dosahy jsou minimální a reakce fanoušků v jednotkách. Potřebujeme plán a restartovat oba dva kanály.

Karavany jsou naprosto boží segment – můžete mluvit o produktech, zážitcích, rodině, cestování, tipech na rychlé opravy čehokoli a dalším cca bilionu témat. Z nějakého důvodu se e-shop omezoval převážně jen na slevové akce, což potenciál úplně zabíjelo.

Vznikl proto projekt restartu sociálních sítí, který vycházel z celkového pojetí obsahového marketingu pro celý e-shop. Socky byly jen jednou částí komunikace a fungovaly v synergii např. s blogem, mailingem či printem.

Umírající FB s cca 6000 fanoušky ustoupil do pozadí a přednost dostal Instagram s rostoucím potenciálem a lepšími dosahy. Navrhl jsem 8 typů příspěvků, které se střídají podle publikačního plánu tvořeného vždy na celý rok. Jsou to např. produktové posty, tipy na cesty, ukázky z blogu nebo spolupráce s influencery.

Rozvinuli jsme spolupráci hned se třemi jmény, která jsou spojená s karavaningem – dlouholetým publicistou Honzou Bordovským, zkušeným kemperem Alešem Matouškem a začátečnicí Alicí Bendovou.

Zbývalo vytvořit grafiku vycházející z brandové identity, která měla být výrazně hřejivější a hravější než doteď. Zvolil jsem ilustrované tváře i highlights, výrazně jsem také oteplil tón komunikace v textech. Otázky, smajlíci, hry se slovy, přátelštější vizuály plné tváří a přírody.

I díky soutěžím jsme během 3 měsíců vyrostli z pár stovek followers na necelé dva tisíce RELEVANTNÍCH fanoušků, kteří nám nejen dobře reagovali na posty, ale například psali soukromé zprávy z cest. Jen tak pro radost :)

Během necelého půl roku se tak podařilo splnit můj původní cíl, a to zvýšit počet fanoušků, kteří budou mít firmu rádi.

Synergie fungovala napříč kanály. Instagram se stal například hlavním komunikačním kanálem při event marketingu – kontaktní kampani, kdy jsme s firemním obytňákem jezdili po kempech a dělali soutěže pro potenciální zákazníky. Vyhrát se dalo outdoorové vybavení nebo brandované dárky, jako třeba firemní žabák :)

Roadshow – kontaktní kampaně