Komplexní kampaň pro server Pejskárium

Nejroztomilejší kampaň ever ♥

Těsně před Covidem stihla Terka ze serveru Pejskarium.cz udělat vzdělávací konferenci pro 100 lidí. Pro propagaci jsem vytvořil koncept, grafiku, nakódoval landing page a samozřejmě udělal ilustrační fotky a dva animované videoklipy :) Výsledek: hned během prvních několika týdnů se podařilo prodat téměř 100 % vstupenek, a to v drtivé většině díky organické propagaci.

beforeafter

Mission impossible za 7 týdnů

Druhý ročník Pejskárium konference měl podtitul „Šťastný pes“, což mi okamžitě evokovalo slova jako úkol, cíl, target, mise. A odtud už to byl jen krok k předělání claimu na Mise: Šťastný pes, k tvorbě akčního vizuálu a snad i videa s tóny Mission Impossible. Úplně jsem viděl billboard, jak pejsan letí na padáku a vlají mu ouška. 

Do konání akce bylo jen 7 týdnů, takže se všechno dělalo v ohromném tempu. Během pár dní jsme ve studiu fotili Wikinku, roztomilého a extra chápavého kanadského jezevčíka. Nechtěl jsem nic kresleného, protože animace reálného psa dokáže víc zaujmout a vyšroubovat claim do absurdna.

Za hodinu jsme vyfotili 5 povedených fotek, ze kterých jsem nakonec poskládal finální snímek – hlavička, trup, ouška a přední a zadní tlapky jsou focené zvlášť a poskládané ve Photoshopu. Pejska jsme totiž nechtěli trápit silnými záblesky a tohle byla nejrychlejší a nejšetrnější varianta.

Fotilo se na rybí oko, abych napodobil GoPro efekt a navíc neměl problém s ostrostí. Samyang 8mm je při cloně F14 ostrý jak břitva.

Nikdy by mě nenapadlo, jak složité bude najít vhodné nebe – i ve vyhlášených fotobankách vypadala většina snímků dost HDR přeplácaně, nebo měla rozpadlý gradient. Nakonec jsem našel fajn základ a zbytek doupravil, třeba přidal jiné mraky.

Zbýval padák, tam byl výběr v pohodě. Větší makačka byla to ořezat a nabarvit v LABu na růžovo, což jsou barvy serveru Pejskárium. Na druhou stranu, na konci jsem měl díky tomu všemu asi 20 samostatných vrstev, což úplně vybízelo k vymyšlení nějaké animace, kterou jsem měl pořád tak nějak v hlavě :)

Jak fotka vypadá na webu, lze vidět zde.

Ilustrační fotka v hrubé fázi,
dlouho před výměnou nebe a finálním barvením.

Animace

Dva týdny před akcí prodeje trochu ustrnuly a bylo nutné kampaň něčím oživit. Videjko byla jasná volba.

V hlavě jsem měl přesnou představu, jak by to celé mělo vypadat, takže základ byl hotový za pár hodin. I když mě tlačil čas, zabil jsem ještě několik hodin navíc a rozpohyboval mnoho detailů včetně mimiky v „obličeji“. Výsledek? Nic. Nelíbilo se mi to, odpoutávalo to pozornost a úplně zapadl vtip pejsana na padáku. Nakonec jsem se vrátil zpátky ke kořenům a udělal to naprosto naivně alá animace z Monty Pythonů.

Dva dny na to jsme vyrobili ještě „jakože“ backstage video složené z nepovedených záběrů. Nebyl čas, celé jsme to s Terkou organizátorkou namluvili asi za 15 minut. A opět se potvrdilo, že nejjednodušší věci fungují nejlépe – během 4 dnů tenhle kousek organicky oslovil tisíce lidí a pár dní před konáním akce byla kapacita vyprodaná téměř ze 100 %.

Kampaň v číslech

No a ještě trochu čísílek! Kampaň jsme ukončili dva dny před začátkem konference, efektivita šla už dolů a na zbývající 3 lístky ze 100 bylo zbytečné plýtvat energií a prostředky. Cíl byl splněný s přehledem, chtěli jsme mít prodeje nad 90 %.

Do PPC šlo jen cca 600 Kč, zbytek návštěvnosti obstaral mix příspěvků na FB a Insta. Hlavně u videa byl krásně viditelný dosah, během jednoho týdne od zveřejnění se prodalo 15 % kapacity.

A co mě potěšilo nejvíc, byla konverze landing page :-) Zastavila se na parádních 3,2 %. I když jsem layout dělal ve spěchu a během dvoudenní tvorby hodně improvizoval, něžné vtípky a roztomilost krásně zafungovaly. Základem byl ale samozřejmě skvělý program a hlavně Terčina láska k organizaci celé akce – to pak funguje marketing sám od sebe ;)