+10 let zkušeností v marketingu

Marketingový konzultant

Audity | strategie | obsah | brand | data-driven

Jiří Zahrádka
Marketingový manažer | konzultant | tvůrce
Hlavní město Praha

Senior konzultant s 10letou praxí z korporátů Datart a Dr. Oetker a také několika digitálních agentur. Zaměřuji se především na výkon e-commerce a tvorbu brandu. Prošel jsem všemi pozicemi od Marketing Writer přes PPC Specialist až po manažera s týmem osmi lidí, takže znám dobře procesy, nástroje i chování specialistů na všech úrovních.

SEO
PPC & VÝKON
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
E-MAILING
AFFILIATE
E-COMMERCE
MARKETINGOVÝ MIX
OBSAH
TÓN KOMUNIKACE
NASTAVENÍ PROCESŮ
BRAND MARKETING
LEADERSHIP

✅ tvořím marketingové analýzy a audity
✅ navrhuji identitu brandu
✅ zpracovávám strategie
✅ pomáhám s kreativou
✅ dohlížím na realizaci

► 3 NEJČASTĚJŠÍ ZAKÁZKY ◄

1. KOLIK PENĚZ UTRÁCÍTE ZBYTEČNĚ?

Pomáhám klientům vyznat se ve svém marketingu a efektivně řídit všechny zdroje. Nejvíce se zaměřuji na audity e-shopů, kde zpravidla i dohlížím nad realizací změn v následujících 3-6 měsících.

Prověřuji výkon celého mixu a poměrové rozdělení budgetu online i offline aktivit tak, aby byl zajištěn dlouhodobý rozvoj firmy. Hodnotím nejen čísla a výkon, ale také úroveň grafiky a obsahu, například UX a layout produktových stránek, kvalitu sociálních sítí, odezvu serveru, zobrazení na mobilech a další parametry.

U nejpodrobnější verze auditu procházím faktury od dodavatelů.

2. CHCEME ZVÝŠIT HODNOTU ZNAČKY

Kromě auditů navrhuji brandovou identitu a zpracovávám strategii pro komunikaci. Ať už chcete posunout hodnotu značky o level výše kvůli vlastnímu pocitu, nebo připravujete firmu na prodej, zpracuji pravidla a cíle s výhledem až na 5 let pro zvýšení povědomí o značce či rovnou budování lovebrandu.

Návrh zakládám na datech, součástí je proto SWOT analýza, vyhodnocení současných zákaznických dat a zajištění dalších zdrojů informací včetně průzkumu trhu. S grafikem pak tvořím klíčové vizuály a navrhuji tón komunikace včetně jejího AB testování. Výstupem je srozumitelný dokument s příklady vizuálů, textů a obsahových témat na další období.

3. SLABÝ VÝKON TÝMU?

I zavedené firmy s miliardovými obraty ztrácí nit. Důvodem bývá fluktuace, špatná koordinace, rozbité procesní řízení nebo třeba rozhodovací paralýza.

Vyhodnocuji budget, jeho čerpání a proběhlé kampaně, diskutuji s lidmi, kteří se na práci podíleli a hledám, kde dochází k chybám. Mým cílem není rozložit tým a udělat zlou krev, ale odhalit příčiny slabého výkonu, pomoct týmu k nápravě nastavením procesů, zjednodušit workflow a všechny namotivovat.

Pro týmy je obrovským impulsem už jen pohled zvenčí a slyšet některé věci nahlas. Další příklady mojí práce najdete níže v sekci Portfolio.

Můj typický klient

Můj typický klient je jednatel firmy, který léta schvaluje faktury za marketing, ale cítí, že to není ono. Aktivity řeší přes externí digitální agenturu nebo interní marketingový tým, který ale zpravidla také spolupracuje s agenturou. Tam někde dochází k neefektivní práci – faktury plynou a výsledky jsou průměrné.

Jednatel pak má dvě možnosti: buď se začít marketingu věnovat, ptát se agentury / zaměstnanců a hledat příčinu. Nebo se zeptat někoho nestranného, nechat si zpracovat audit a prodiskutovat s ním situaci. A přesně to je moje práce. Analýzy dodávám také digitálním agenturám pro jejich vlastní klienty.

ZKUŠENOSTI
& PORTFOLIO

ANALYTICS GA4
SALESFORCE
COLLABIM
JIRA
ADS & SKLIK
SEMRUSH
HTML & CSS
SAP
PHOTOSHOP
PREMIERE
ZOOMSPHERE
META BUSINESS
PIM
SAMBA

PORTFOLIO

Přes pět let jsem strávil v marketingu e-shopu Datart (Content Manager) a značky Dr. Oetker (Digital Marketing Specialist).

V Datartu jsem měl na starost řízení a školení až osmičlenného týmu copywriterů pro CZ&SK, online i offline, B2C i B2B komunikaci. Vytvářeli jsme kompletně vše od produktových stránek, microsites a e-mailing až po psaní tiskovin typu časopisů nebo třeba textaci polepů metra. Vedl jsem i prodejní projekty a na velkých číslech se naučil analytiku a vyhodnocování chování zákazníků.

V Dr. Oetker jsem pak řídil šest digitálních agentur pro všechna oddělení CZ&SK marketingu Oetker. Měl jsem na starosti 8 samostatných sociálních sítí, e-mailing, plánování všech digitálních kampaní ze svěřeného budgetu a projektové řízení.

Dalších 5+ let jsem pracoval jako externí dodavatel pro digitální agentury i firmy. Od Marketing Writer, PPC a SEO Specialisty jsem se tak dostal k návrhu kampaní, strategiím, správě brandu i řízení týmů. Ukázky najdete níže v komentované galerii.

Pracovní kariéru jsem jinak začal jako redaktor pro iDNES.cz a nadále publikuji na serveru Finmag.

▼ Vstupte do komentované galerie ▼

SvětKaravanů.cz – Budování brandu
SvětKaravanů.cz – Téma měsíce
SvětKaravanů.cz – Restart sociálních sítí
SvětKaravanů.cz – Roadshow a branding
Roadshow – kontaktní kampaně
Malvina.school – Zcela nová identita
Malvina.school – Nový web a doména
Malvina.school – Optimalizace PPC kampaně
DATART – Obsahový marketing online i offline
DATART – Produktové popisky, layout
DATART – Sales projekt notebooky
Dr. Oetker – Recepty z farmy
Dr. Oetker – Augment reality
Dr. Oetker – Správa sociálních sítí
Dr. Oetker – Soutěže Ristorante
Bohemia Chips – Sociální sítě
Armex Energy – TV reklama
My jsme si...
Ono se to...
Jakoby není to úplně špatné...
No tak příště.

X KAMPAŇ ZASE NEDOPADLA? X

Firmám i digitálním agenturám poskytuji analýzy online aktivit. Z dodaných dat a vlastních nástrojů umím zjistit, proč kampaně a aktivity nemají výkon, jestli jsou prostředky utráceny efektivně a jaké jsou další příležitosti.

Dívám se nejen na funkčnost webu a digitálních kanálů (SEO, PPC, UX atp.), ale i na vaši konkurenci a vývoj trhu. Výstup bývá základem pro tvorbu nové marketingové strategie.

Nejčastěji dělám firmám audity všech kanálů a hodnotím marketingový mix jako celek. Po vstupní analýze klientům poskytuji konzultace a pomáhám se zapracováním změn. Firmy si mě také často najímají na komunikaci směrem k digitální agentuře – supervizi, tvorbu budgetu a řízení všech aktivit.

Audity

kontrola proběhlých kampaní a celé komunikace
tichý audit i práce s celým týmem

Supervize

řízení probíhajících a připravovaných kampaní
aby to dobře dopadlo hned na první pokus

Tvorba

návrh kreativy pro zcela nové kampaně
návrh kampaně a stylu komunikace

► UKÁZKY VÝSTUPŮ ◄

AUDITY

Projdu reporty z kampaní a reálné výsledky, zhodnotím marketingový mix, prověřím termíny realizací a kolik co stálo. U webů analyzuji SEO, u sítí skladbu fanoušků a jejich relevanci.

Audit může být tichý, bez účasti týmu, nebo hloubkový, kdy si kampaně procházím s odpovědným člověkem. Zadavatel získá report hodnotící nastavený mix, úroveň kreativy a jestli vynaložené prostředky stály za to.

Výstupem nejsou strohá fakta, ale konkrétní návrhy na změny samotných procesů, aby se případné špatné výsledky neopakovaly. Dávám věcem strukturu.

SUPERVIZE

Jsem u přípravy kampaně a funguji jako partner marketingového týmu – konzultuji termíny, budget, koncept i zpracování kreativy a mediaplán.

Dlouhodobě mě využívají firmy, pro které dělá vše digitální agentura. Kontroluji pak její výsledky, sestavuji briefy a dávám všem zpětnou vazbu.

Supervizi si často volí firmy po auditu k prosazení změn. Ví, co změnit, ale nemají sílu nebo know-how změny zapracovat. Stává se, že je týmu z auditu citována jen kritika, takže lidé cítí negativní emoce a změny sabotují. Mojí prací je přinést pozitivní motivaci a změny dotáhnout do konce.

▼ JSTE 1 KLIK OD LEPŠÍCH VÝSLEDKŮ ▼

Pomohu i vašemu týmu – nejrychlejší způsob je vyplnit následující formulář.
Další možnosti najdete zde

    Posuňte
    svůj
    marketing!